Jeden z najznámejších architektonických webov archdaily.com zverejnil výber Najlepšej nepostavenej architektúry uverejnenej na ich stránke. Jedná sa o návrhy, ktoré sú buď súčasťou lokálnych či medzinárodných súťaží alebo ide o projekty, ktoré práve prebiehajú. Vo výbere nájdeme všetko od rozsiahlych mestských projektov, komerčné budovy, vzdelávacie priestory aj projekty na bývanie.
Lucky Land
Lucky Land od archimatiky je v podstate mesto v meste a nachádza sa na Ukrajine. 23 obytných budov s rôznymi architektonickými riešenia a rôznou výškou, ktoré zodpovedajú celkovej koncepcii. Súčasťou projektu sú aj podzemné či povrchové parkoviská, aktívne partre, zdravotné stredisko, škola či park. Výška domov sa pohybuje od 9 do 26 poschodí.
Circle
Projekt z dielne Fabric.a Architects sa nachádza v Kanade a je to živé a udržateľné miesto na stretávanie sa pre majiteľov EV. Rôzne funkcie pod jednou strechou v kompaktnej schéme. Cieľom je transformovať tradičnú typológiu diaľničných odpočívadiel na flexibilný priestorový systém s meniteľnou veľkosťou, ktorý je možné prispôsobiť pre viaceré lokality a rôzne kapacity.
Základná škola Komořany
Do výberu sa dostal aj návrh školy neďaleko Prahy, ktorého tvorcami je štúdio XTOPIX. Slovami architektov: „Pozemok vnímame ako spojovací prechod medzi lesom a novou verejnou infraštruktúrou – prechod medzi divočinou a kultivovaným. Novostavba reaguje na morfológiu pozemku. Tri objemy s rovnakým pôdorysom sú umiestnené nad sebou, kaskádovito smerom k lesu a vytvárajú tak obytné strechy.“
Piiri wooden housing block
Návrh trvalo udržateľného bloku sociálneho bývania v Kerave sa má nachádzať vo Fínsku. Dve zrkadlové štíhle budovy ohraničujú pozemok vytvárajúci veľký, svetlý a chránený dvor, ktorý podporuje súdržnosť spolu so spoločnými priestormi. Piiri minimalizuje spotrebu energie pomocou dobre osvetlených bytov, diaľkového vykurovania z lesného odpadu a fotovoltaiky.
Kautokeino School
Heslom návrhu novej školy na severe Nórska je „Príroda nás učí“ a pochádza z dielne Ola Roalda Arkitektur. Cieľom je, aby sa zariadenia stali samostatným sociálnym jadrom v miestnej komunite. Zámerom je, že škola spolu s vonkajšími priestormi bude inšpiratívnym spôsobom motivovať a vzdelávať kultúru Sapmi.