Výstavba Kalvárskeho mostu prebiehala od roku 2020. Dnes, keď už stojí, prispieva k rýchlejšiemu a efektívnejšiemu pohybu v rámci mesta. Dielo sa nachádza neďaleko Technickej fakulty Slovenskej poľnohospodárskej univerzity. Napriek tomu, že sa jedná skôr o racionálne technické dielo, nemožno zanevrieť aj na jeho architektonické kvality. 

Dynamická siluete nad hladinou rieky Nitra vznikla vďaka použitiu subtílnej konštrukcie s malý vzopätím a vďaka otvoreným oceľovým oblúkom. S ohľadom na výšku komunikácie a hladinu veľkej vody bolo nutné navrhnúť konštrukciu s čo možno najmenšou výškou mostovky. Obmedzený priestor pritom neumožňoval navrhnúť visutú alebo zavesenú konštrukciu s kotviacimi káblami situovanými za chodníkmi. Most zároveň netvorí výraznú pohľadovú bariéru priehľadom na centrum mesta. Pre zachovanie voľného výhľadu na historický stred mesta je vzopätie oblúka čo najmenšie. Podľa slov autorov bolo ich snahou navrhnúť dynamicky pôsobiacu konštrukciu, ktorá sa otvára do priestoru, čo dosiahli zaveseným mostovky na vonku sklonené oblúky.  Technológia výstavby bola navrhnutá tak, aby stavba minimálne ovplyvnila život v priľahlom okolí, a aby nezasahovala do koryta rieky. Po realizácii pilót bola osadená betonárska výstuž opier a zárodky pozdĺžnych oceľových nosníkov a oblúkov. Potom boli podpery vybetónované. Aby nebolo nutné stavať montážne podpery v rieke, bola oceľová mostovka zostavená z pozdĺžnych krajných nosníkov a priečnikov montážne stužená káblami situovanými pod nosníkmi. To umožnilo naraz zmontovať celú mostovku a podoprieť ju len montážnymi podperami situovanými pri krajných opierkach. Po osadení mostovky boli zmontované oblúky. Následne boli osadené na montážne kĺby situované na koncoch zárodkov. Geometria oblúkov bola zaistená montážnymi podperami situovanými blízko podpier. Po kontrole geometrie boli oblúky privarené k zárodkom. Ďalej boli postupne osadzované a napínané závesy, odstránené montážne stuženie a podpery. Po kontrole geometrie zmontovanej oceľovej konštrukcie boli osadené prefabrikované prvky mostovky, boli vybetónované škáry medzi prvkami a mostovka bola predopnutá. Funkcia konštrukcie bola overená podrobnými statickými a dynamickými zaťažovacími skúškami.Oceľová konštrukcia je natretá bielou farbou. Povrch mostovky, ktorý súčasne tvorí jej izoláciu, je osvetlený LED svetlami situovanými v madle zábradlia. Oblúky aj krajné nosníky mostovky sú osvetlené LED svetlami situovanými v ich spodných prírubách.