Víťazom v architektonickej súťaži na podobu informačného turistického centra pútnického areálu na Zelenej hore sa stal ateliér architekta Petra Stolína. Návrh obsahuje charakteristické znaky tvorby tohto architekta a to predovšetkým predsadený polotransparentný plášť. V tomto prípade sa jedná konkrétne o fasádu z oceľovej siete obrastenej zeleňou

Pútnický kostol sv. Jána Nepomuckého na Zelenej hore pri meste Žďár nad Sázavou patrí medzi najvýznamnejšie stavby barokového staviteľa Jana Blažeja Santiniho-Aichela. Tento kostol bol roku 1994 zaradený na zoznam svetových kultúrnych a prírodných pamiatok UNESCO. Architektonickú súťaž zorganizovalo mesto spolu s rímskokatolíckou farnosťou. Porota hodnotila 27 návrhov. Hodnotenie poroty: Autori pristupujú k návrhu pokorne, s rešpektom, avšak bez bázne. Autori zvolili vhodné umiestnenie objektu na úpätí samotnej Zelenej hory, pozdĺž ulice Sychrova. Autori objekt stavia do najmenej problematickej podoby vzhľadom na konfrontáciu so samotným kostolom. Riešenie maximálne zachováva pohľadové osi a nekonkuruje siluete pamiatky. Zároveň spĺňa všetky požiadavky na prevádzku zájazdových autobusov a zastávky MHD Sychrova. Miesto je najmenej rušivým bodom v rámci priľahlej výstavby rodinných domov, zároveň tvorí prechod medzi urbanizovanou zástavbou a územím Zelenej hory. Porota kladne hodnotí elegantnú štíhlosť riešenia v jednej výškovej úrovni. Mnohovrstevnatosť návrhu je obohacujúca a zároveň nie je formálna a slúži na optické odhmotnenie a nenásilné pohľadové odtienenie stavby. Architektúra je výnimočne nekompromisná v zložitom kontexte a pritom vľúdna a čitateľná. Návrh výborne napĺňa zadanie a má veľkú dispozičnú a prevádzkovú logiku. Poňatie architektúry umožňuje flexibilitu dispozície a celkového objemu bez porušenia konceptu, podľa prípadných potrieb a finančných možností zadávateľa. V rámci celkového presvedčivého riešenia pôsobí navrhnutý vegetačný sprievod vo vizualizáciách až pitoreskne. Pre ďalšiu fázu projektu porota odporúča rozpracovanie krajinárskeho riešenia, ako v širšom kontexte, tak v detaile objektu.